دور موظفي العلاقات العامة في التسويق للمشاركة في المشاريع متناهية الصغردارسة تطبيقية على البنوك المصرية.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

كلية الآداب – جامعة المنصورة

المستخلص

تتناول هذه الدراسة دور موظفي العلاقات العامة في التسويق للمشاركة في المشروعات متناهية الصغر في البنوك المصرية. تهدف الدراسة إلى معرفة كيفية قيام موظفي العلاقات العامة بالتسويق للمشروعات الصغيرة ومتناهية الصغر، والتعرف على دورهم في دعم هذه المشروعات. كما تسعى الدراسة إلى رصد أبعاد دور موظفي العلاقات العامة في التسويق للمشاركة في المشروعات متناهية الصغر، والوقوف على واقع إدراك طبيعة وأهمية العلاقات العامة التسويقية في دعم هذه المشروعات. تستخدم الدراسة المنهج الاستنباطي التطبيقي على عينة من أصحاب المشروعات متناهية الصغر والجمهور المصري، بالإضافة إلى عينة من موظفي العلاقات العامة في البنوك المصرية. وتعتمد الدراسة على استمارتي استبيان لجمع البيانات وتحليلها إحصائيًا. وتخلص الدراسة إلى مجموعة من النتائج والتوصيات التي تهدف إلى تعزيز دور العلاقات العامة في دعم المشروعات متناهية الصغر في مصر.
This study examines the role of public relations officers in marketing for participation in micro-enterprises in Egyptian banks. The study aims to determine how public relations officers market small and micro-enterprises, and to identify their role in supporting these projects. The study also seeks to monitor the dimensions of the role of public relations officers in marketing for participation in micro-enterprises, and to determine the extent to which the nature and importance of marketing public relations are recognized in supporting these projects. The study uses a deductive applied approach on a sample of micro-enterprise owners and the Egyptian public, in addition to a sample of public relations officers in Egyptian banks. The study relies on two questionnaire forms to collect data and analyze it statistically. The study concludes with a set of findings and recommendations aimed at enhancing the role of public relations in supporting micro-enterprises in Egypt.