درجة رضا الطلبة تخصص تكنولوجيا التعليم بكلية التربية الأساسية في دولة الكويت عن خدمات التقنيات التعليمية المقدمة في الكلية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

قسم تكنولوجيا التعليم كلية التربية الأساسية – دولة الكويت

المستخلص

هدفت الدراسة إلى تعرف درجة رضا طلبة تخصص تكنولوجيا التعليم في كلية التربية الأساسية بدولة الكويت عن مستوى توافر خدمات التقنيات التعليمية المقدمة بالكلية. وقد تم استخدام المنهج الوصفي لتحقيق أهداف الدراسة. وفي سبيل ذلك صممت استبانة خصيصا للدراسة لأجل جمع البيانات اللازمة ، تكونت من (22) عبارة تتعلق بخدمات التقنيات التعليمية، تم تطبيقها على مجموعة البحث التي تكونت من (258) طالبا وطالبة. وقد كشفت النتائج عن أن درجة رضا طلبة كلية التربية الأساسية بدولة الكويت عن مستوى توافر خدمات التقنيات التعليمية بالكلية كانت قليلة، وأنه لا يوجد فرق دال حول درجة الرضا عن مستوى خدمات التقنيات التعليمية التي تتوفر في الكلية يُعزى لمتغير النوع، كما كشفت النتائج عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين تقدير درجات الطلبة حول تقدير درجة رضاهم عن مستوى توفير خدمات التقنيات التعليمية بالكلية يُعزى لمتغير الفرقة الدراسية لصالح متوسطات تقديرات درجات الطلبة في الفرقتين الأولى والثانية مقابل الفرقتين الثالثة والرابعة.
The study aimed to know the degree of satisfaction of educational technology students in the College of Basic Education in the State of Kuwait about the level of availability of educational technology services provided in the college. The descriptive approach was used to achieve the objectives of the study. To this end, a questionnaire was designed specifically for the study in order to collect the necessary data, and it consisted of (22) phrases related to educational technology services, which were applied to the research group, which consisted of (258) male and female students. The results revealed that the degree of satisfaction of the students of the College of Basic Education in the State of Kuwait with the level of availability of educational technology services in the college was few, and that there is no significant difference about the degree of satisfaction with the level of educational technology services that are available in the college due to the gender variable, and the results revealed that there are differences Statistically significant between the estimation of students' grades about estimating their degree of satisfaction with the level of provision of educational technology services in the college due to the variable of the study group in favor of the average estimates of students' satisfaction in the first and second grades versus the third and fourth grades.

الكلمات الرئيسية