أثر التعليم عن بعد علي مستوي القلق والخجل لدي المتعلمين في المرحلة المتوسطة بدولة الکويت فى ظل جائحة کورونا

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

وزارة التربية بالکويت

المستخلص

يهدف البحث الحالي التعرف على أثر التعليم عن بعد علي مستوي القلق والخجل لدي المتعلمين في المرحلة المتوسطة فى ظل جائحة کورونا، وذلک باستخدام المنهج شبة التجريبى والمجموعة التجريبية وقوامها (2٠) طالبًا، باستخدام القياس القبلى والبعدى لمتغيرات الدراسة المقاسة مقياس القلق والخجل، اختبار تحصيلي في الاجتماعيات، استمارة المستوي الاقتصادي الثقافي الاجتماعي لتلاميذ المرحلة المتوسطة بدولة الکويت
Abstract
This study aimed at examining the effect of distance education on the academic achievement of middle school students and its association with parental stress during COVID-19 pandemic. The study employed a quasi-experimental correlational pre- test- post- test control group design. The sample consisted of 20 students who were equally distributed to a control group and an experimental group. Data collection was carried out by means of a psychological stress scale, an achievement test in Arabic language, and socio-economic- cultural status form for middle school students in the State of Kuwait.

الكلمات الرئيسية