The study aims to identify the most important services provided by the Internet and its applications in the field of language teaching. It also addresses the most important difficulties that hinder its use in teaching the language. In order to achieve the objectives set for this study, the researcher followed the descriptive method based on the development of the data required to answer the questions of the study describing the phenomenon under study to the researcher to reach tangible results. The researcher chose this approach because it is comprehensive and provides the researcher with a lot of information about the phenomenon and its relevance to the subject studying. The researcher concluded from this study, the most important of which is proving the role of the Internet in teaching foreign languages and how to achieve it for the purposes of education effectively, and seeking to link learning with the abstract senses of the learner in learning the language and providing it with a help to reflect his abstract ideas and transfer him to knowledge, planning and application in the best ways to modify the educational environment, The findings of the research revealed the need to use the Internet in teaching languages and employment in the educational process and the development of educational management. And the need for language education curricula to develop and activate the role of the Internet in teaching the language.
الدالي, مأمون التجاني حسن. (2019). الأنشطة الإثرائية عبر الأنترنت ودورها في تعلم اللغة الثانية ( اللغة العربية لغير الناطقين بها نموذجًا). مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 211 مایو الجزء الثانى), 15-40. doi: 10.21608/mrk.2019.99619
MLA
مأمون التجاني حسن الدالي. "الأنشطة الإثرائية عبر الأنترنت ودورها في تعلم اللغة الثانية ( اللغة العربية لغير الناطقين بها نموذجًا)", مجلة القراءة والمعرفة, 19, العدد 211 مایو الجزء الثانى, 2019, 15-40. doi: 10.21608/mrk.2019.99619
HARVARD
الدالي, مأمون التجاني حسن. (2019). 'الأنشطة الإثرائية عبر الأنترنت ودورها في تعلم اللغة الثانية ( اللغة العربية لغير الناطقين بها نموذجًا)', مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 211 مایو الجزء الثانى), pp. 15-40. doi: 10.21608/mrk.2019.99619
VANCOUVER
الدالي, مأمون التجاني حسن. الأنشطة الإثرائية عبر الأنترنت ودورها في تعلم اللغة الثانية ( اللغة العربية لغير الناطقين بها نموذجًا). مجلة القراءة والمعرفة, 2019; 19(العدد 211 مایو الجزء الثانى): 15-40. doi: 10.21608/mrk.2019.99619