The impact of using the Web Quest in teaching science in developing problem solving skills and retain knowledge among fifth graders in Jordan
This study aimed at identifying The impact of using the Web Quest in teaching science in developing problem solving skills and retain knowledge among fifth graders in Jordan, the study used the Semi-experimental method, and the test was used as a study tool, a random sample of (59) students of Jerash Governorate was selected. The study findings showed that there are statistically significant differences between the performances of the students of the two groups on the problem solving skills test in favor of the students of the experimental group who were taught using the Web Quest method. And the study findings showed that there are statistically significant differences between the performances of the students of the two groups on the retention test in favor of the students of the experimental group who were taught using the Web Quest method.
العتوم, فاطمة فالح محمد. (2019). أثر استخدام الويب کويست في تدريس العلوم على تنمية مهارة حل المشکلات والاحتفاظ بالمعرفة لدى طالبات الصف الخامس في الأردن. مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 210 ابریل الجزء الثانى), 263-292. doi: 10.21608/mrk.2019.99185
MLA
فاطمة فالح محمد العتوم. "أثر استخدام الويب کويست في تدريس العلوم على تنمية مهارة حل المشکلات والاحتفاظ بالمعرفة لدى طالبات الصف الخامس في الأردن", مجلة القراءة والمعرفة, 19, العدد 210 ابریل الجزء الثانى, 2019, 263-292. doi: 10.21608/mrk.2019.99185
HARVARD
العتوم, فاطمة فالح محمد. (2019). 'أثر استخدام الويب کويست في تدريس العلوم على تنمية مهارة حل المشکلات والاحتفاظ بالمعرفة لدى طالبات الصف الخامس في الأردن', مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 210 ابریل الجزء الثانى), pp. 263-292. doi: 10.21608/mrk.2019.99185
VANCOUVER
العتوم, فاطمة فالح محمد. أثر استخدام الويب کويست في تدريس العلوم على تنمية مهارة حل المشکلات والاحتفاظ بالمعرفة لدى طالبات الصف الخامس في الأردن. مجلة القراءة والمعرفة, 2019; 19(العدد 210 ابریل الجزء الثانى): 263-292. doi: 10.21608/mrk.2019.99185