This study conducted in Jazan University faculty of education during academic year 2017-2018, it aimed to recognize the relative contribution of motivation achievement in predicting academic compatibility and study achievement, the study used the descriptive analytical method, the study sample formed from Students of Faculty of Education, Jazan University. 40 students were chasen randomy from study group. The study used the academic compatibility measurement, and achievement motivation measurement prepared by the researcher for collected tha data. The researcher used the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) to analyze the data. The most important results were: - The level of achievement motivation among the study sample is high. - The level of academic compatibility among the study sample is high. - The achievement motivation contributes to predicting the academic compatibility by a statistically significant effect. - There were no statistically significant differences in the achievement motivation of the sample according to the variables of academic level, average age, live, level of the father's education and level of the mother's education.
النور, رضوان الرفاعي محمد. (2019). الإسهام النسبي لدافعية الإنجاز في التنبؤ بالتوافق الدراسي والتحصيل الأکاديمي لدي عينة من طلاب کلية التربية بجامعة جازان. مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 210 ابریل الجزء الأول), 267-300. doi: 10.21608/mrk.2019.99163
MLA
رضوان الرفاعي محمد النور. "الإسهام النسبي لدافعية الإنجاز في التنبؤ بالتوافق الدراسي والتحصيل الأکاديمي لدي عينة من طلاب کلية التربية بجامعة جازان", مجلة القراءة والمعرفة, 19, العدد 210 ابریل الجزء الأول, 2019, 267-300. doi: 10.21608/mrk.2019.99163
HARVARD
النور, رضوان الرفاعي محمد. (2019). 'الإسهام النسبي لدافعية الإنجاز في التنبؤ بالتوافق الدراسي والتحصيل الأکاديمي لدي عينة من طلاب کلية التربية بجامعة جازان', مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 210 ابریل الجزء الأول), pp. 267-300. doi: 10.21608/mrk.2019.99163
VANCOUVER
النور, رضوان الرفاعي محمد. الإسهام النسبي لدافعية الإنجاز في التنبؤ بالتوافق الدراسي والتحصيل الأکاديمي لدي عينة من طلاب کلية التربية بجامعة جازان. مجلة القراءة والمعرفة, 2019; 19(العدد 210 ابریل الجزء الأول): 267-300. doi: 10.21608/mrk.2019.99163