اساليب التصميم الاعلاني و طرق استخدامها في العملية الاتصالية التفاعلية لدى عينة من طلاب كلية التربية الفنية بجامعة حلوان.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

أستاذ مساعد قسم التصميم الداخلي – كلية التصميم والعمارة . ج جازان

المستخلص

هدفت الدراسة إلى استحداث اساليب في مجال التصميم الإعلاني بتقنياته المتمثلة في الوسائط الرقمية والأساليب اليدوية سواء باستخدامها معا أو استخدام كل طريقة على حدة من خلال دراسة خصائص العملية الاتصالية ، وتكامل هذه الخصائص لتحقيق الاغراض الاتصالية والاجتماعية والتأثير على الرأي العام، وصولاً إلى اساليب جديدة لتصميم الإعلان وتقنياته لطلاب كلية التربية الفنية. وعليه فقد قامت الباحثة بالكشف عن اساليب مستحدثة لدى أعمال مختارة لطلاب كلية التربية الفنية وبعض السلبيات التي ينبغي تجنبها عند القيام بتصميم الملصق أو المطوية أو غلاف الكتاب وعند طرق العرض على الجمهور وذلك تمهيدًا لإعداد مصمم ناجح قادر على مخاطبة الجماهير بأفضل الطرق الإعلانية وأجودها من حيث اختيار الوسيلة والموضوع ومكان العرض وزمن العرض.
The study aimed to develop methods in the field of advertising design with its techniques represented in digital media and manual methods, whether using them together or using each method separately by studying the characteristics of the communication process, and integrating these characteristics to achieve communication and social purposes and influencing public opinion, leading to new methods of advertising design. and techniques for students of the Faculty of Art Education.
 
Accordingly, the researcher revealed new methods in selected works of students of the College of Art Education and some of the negatives that should be avoided when designing posters, folds, or book covers, and when presenting them to the public, in preparation for preparing a successful designer who is able to address the masses in the best and best advertising methods in terms of choosing The medium, the subject, the place of presentation, and the time of presentation.