تفسير طفل الروضة لمفهوم القوة "دراسة اثنوجرافية"

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية - جامعة طنطا

المستخلص

هدفت الدراسة الأثنوجرافية إلى التعرف على تفسيرات الأطفال لمفهوم القوة (الدفع والسحب). وتکونت عينة البحث من (20) طفلاً من المستوى الثاني لرياض الأطفال. وتمثلت أدوات الدراسة في الملاحظة بالمشارکة، والمقابلة الغير منظمة، وأعمال الأطفال. تم تحليل البيانات باستخدام الترميز. وأشارت نتائج البحث إلى أن أطفال الروضة يمکنهم بناء معنى وتفسيرات مختلفة لمفهوم القوة ( الدفع ، والسحب) أثناء أنشطة  التقصي.
Kindergarten child's explanation of the concept of force “Ethnographic study”
The ethnographic study aimed at children's explanations of the concept of force (push and pull). A sample of (20) from the second Level of kindergarten was found. The study tools are represented in participant observation, unstructured interview, and artifacts. Data was analyzed using coding. the results of the research indicate that kindergarten children build meaning and different explanation of the force concept (push, pull) During inquiry activities.