Singapore’s High Quality Educational Performance as Reflected in its Teacher Evaluation System: A Benchmark for Educational Reform in the GCC

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

This paper intends to focus on Singapore’s experience to overhaul their teacher evaluation system to sustain teaching excellence.  Singapore has become a global hub of finance, trade and information who had extensively and successfully invested in its human resource, listing as one of the top country having a world-class educational system.  Just as Singapore developed its system by examining the best practices of others countries, the GCC can also learn from Singapore. By examining the different approaches Singapore has undertaken, we can refine and improve our own system in the GCC. A holistic and comprehensive approach should be undertaken in designing a responsive teacher evaluation system - starting from teacher education programs, recruitment and maintaining a pool of teachers who are committed to the teaching profession.
تهدف هذه الورقة في الترکيز على تجربة سنغافورة في اصلاح نظام تقييم المعلم للحفاظ على التميز في التدريس، حيث أصبحت سنغافورة مرکزا عالميا للتمويل والتجارة والمعلومات، واستثمرت سنغافورة الموارد البشرية على نطاق واسع، حيث أدرجت سنغافورة کواحدة من أفضل دول العالم التي لديها نظام تعليمي عالمي عالي المستوى، حيث انها طورت نظامها التعليمي من خلال دراسة أفضل الممارسات للدول الأخرى، لذلک يمکن لدول مجلس التعاون الخليجي أيضا الاستفادة من النظام التعليمي في سنغافورة من حيث الترکيز على دراسة الأساليب التي اتبعتها، ويمکن تحسين نظامنا التعليمي في دول مجلس التعاون الخليجي باتباع نهج شامل في تصميم نظام تقييم شامل للمعلمين بدءا من برامج اعداد المعلمين، وتعيين معلمين أکفاء ملتزمين بمهنة التعليم والمحافظة عليها 

الكلمات الرئيسية