• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • موظفو التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • قواعد البيانات المفهرسة
    • روابط متعلقة
    • الأسئلة الأكثر شيوعاً
    • عملية مراجعة النظراء
    • الأخبار
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • المحكمون
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة القراءة والمعرفة
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 21 (2021)
العدد الجزء الثاني 232 فبراير
العدد الجزء الأول 232 فبراير
العدد الجزء الثانى 231 يناير
العدد الجزء الأول 231 يناير
المجلد المجلد 20 (2020)
المجلد المجلد 19 (2019)
المجلد المجلد 18 (2018)
Talaat, Hebe Ahmed. (2021). A Proposed Strategy Based on Interactive Writing Approach to Develop Primary Stage Pupils'EFL Descriptive Writing Skills and Their Self-Efficacy. مجلة القراءة والمعرفة, 21(الجزء الثانى 231 يناير), 73-103. doi: 10.21608/mrk.2021.141359
Hebe Ahmed Talaat. "A Proposed Strategy Based on Interactive Writing Approach to Develop Primary Stage Pupils'EFL Descriptive Writing Skills and Their Self-Efficacy". مجلة القراءة والمعرفة, 21, الجزء الثانى 231 يناير, 2021, 73-103. doi: 10.21608/mrk.2021.141359
Talaat, Hebe Ahmed. (2021). 'A Proposed Strategy Based on Interactive Writing Approach to Develop Primary Stage Pupils'EFL Descriptive Writing Skills and Their Self-Efficacy', مجلة القراءة والمعرفة, 21(الجزء الثانى 231 يناير), pp. 73-103. doi: 10.21608/mrk.2021.141359
Talaat, Hebe Ahmed. A Proposed Strategy Based on Interactive Writing Approach to Develop Primary Stage Pupils'EFL Descriptive Writing Skills and Their Self-Efficacy. مجلة القراءة والمعرفة, 2021; 21(الجزء الثانى 231 يناير): 73-103. doi: 10.21608/mrk.2021.141359

A Proposed Strategy Based on Interactive Writing Approach to Develop Primary Stage Pupils'EFL Descriptive Writing Skills and Their Self-Efficacy

المقالة 15، المجلد 21، الجزء الثانى 231 يناير، يناير 2021، الصفحة 73-103  XML PDF (503.57 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/mrk.2021.141359
المؤلف
Hebe Ahmed Talaat*
المستخلص
The purpose of this study was to enhance descriptive writing skills and self-efficacy of EFL sixth grade primary pupils through an Interactive Writing Approach Based Strategy. The researcher adopted the quasi- experimental design. The participants of the study included 72 pupils who were randomly drawn and divided into two groups: the control group (N= 36) and the experimental group (N= 36) from Al-Asslogi primary school, Sharkia Governorate in the school year 2015 ∕ 2016. The experimental group was taught by the use of an Interactive writing Approach Based Strategy. On the other hand, the control group received regular instruction. The instruments of the study were: a) an EFL descriptive writing test to measure the development in the experimental groups’ pupils, c) writing skills questionnaire, e) writing skill test(self-efficacy) to measure enhancement of identifying the writing in the experimental group pupils, f) writing scoring rubric and The strategy was taught over period three months approximately. The results indicated that there was statistical difference between the mean scores of the experimental and those of the control group in their descriptive writing and self-efficacy . It was concluded that the present study provide evidence for the effect of the Interactive Writing Approach Based Strategy to develop descriptive writing skills and self-efficacy.
الكلمات الرئيسية
Interactive Writing Approach Based Strategy؛ Descriptive writing Skills and Self-efficacy
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 32
تنزیل PDF: 31
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.