The Impact of Educational Module Strategy on Developing English Reading Skills of Biology Department Students at Al-Arish Faculty of Education

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية بالعريش

المستخلص

 
           The aim of this study was to investigate the effect of teaching educational module strategy to Biology department   students on improving their reading skills.   The design of the study was a one group pre – posttest quasi experimental design.   Thirty   of   first – year Biology university students were selected to the experimental group of the study.  This experimental  group  was tested  using  pre – post  reading. skills   test   before and after being exposed  to educational module strategy treatment The experiment lasted for three months  during the first term  of 2016-2017 academic year . Paired – samples of t – test revealed significant differences between the pre –test and post test of reading skill test. It was concluded that teaching educational module strategy to university students was effective on developing their reading skills
هدفت هذه الدراسة التعرف علي فاعلية استخدام استراتيجية الموديول التعليمي في تنمية مهارات القراءة باللغة الانجليزية  لدي طلاب قسم البيولوجي بکلية التربية بالعريش .اشتملت الدراسة علي مجموعة  واحدة تجريبية  و تکونت أدوات الدراسة من قائمة بمهارات القراءة اللازم تنميتها لدي طلاب قسم البيولوجي  بکلية التربية بالعريش واختبار مهارات القراءة لطلاب شعبة البيولوجي ، إلي جانب إعداد موديول تعليمي  تم تقديمه  الي  طلاب شعبة البيولوجي  في الترم الأول  من العام الجامعي 2016- 2017. تکون التصميم التجريبي من مجموعة واحدة  تجريبية  اشتملت علي عدد 30 طالب في مادة اللغة الإنجليزية لغير المتخصصين ، شعبة البيولوجي ، الفرقة الأولي  . أوضحت نتائج الدراسة فاعلية استخدام  الموديول التعليمي في  تنمية  بعض مهارات القراءة  لدي طلاب قسم البيو لوجي  بکلية التربية بالعريش  و تم تقديم مقترحات و توصيات الدراسة 

الكلمات الرئيسية