This study focuses on the human values distribution and presentation within the Arabic courses and curriculums for non-natives speakers aiming to develop the current Arabic courses and curriculum. The paper covers at "Arabic for the World" series as the sample for the studying using quantitative methods. The study concluded that the three parts of the series include fourteen out of fifteen human values. The repetition rate in the first and third parts was reduced while the repetition in the second parts decreased. The highest frequency recorded in the three books was the value of cooperation and the development of the collective spirit. Second, came to the value of science appreciation. Respectively, the lowest frequency recorded values in the three parts: self-confidence, guests hospitality, and honesty. The values in all parts were distributed equally in descending order: the position of the exercises, the texts, the tests, the pictures, and finally the headlines.
العتيبي, حنان فهد. (2019). القيم الإنسانية في مقررات اللغة العربية لغة ثانية: العربية للعالم أنموذجًا. مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 217 نوفمبر الجزء الأول), 229-264. doi: 10.21608/mrk.2019.100431
MLA
حنان فهد العتيبي. "القيم الإنسانية في مقررات اللغة العربية لغة ثانية: العربية للعالم أنموذجًا", مجلة القراءة والمعرفة, 19, العدد 217 نوفمبر الجزء الأول, 2019, 229-264. doi: 10.21608/mrk.2019.100431
HARVARD
العتيبي, حنان فهد. (2019). 'القيم الإنسانية في مقررات اللغة العربية لغة ثانية: العربية للعالم أنموذجًا', مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 217 نوفمبر الجزء الأول), pp. 229-264. doi: 10.21608/mrk.2019.100431
VANCOUVER
العتيبي, حنان فهد. القيم الإنسانية في مقررات اللغة العربية لغة ثانية: العربية للعالم أنموذجًا. مجلة القراءة والمعرفة, 2019; 19(العدد 217 نوفمبر الجزء الأول): 229-264. doi: 10.21608/mrk.2019.100431