The current study aimed at developing the basic reading skills that suits the students of the basic education stage ( the third primary stage) through a suggested strategy based on vocal awareness; to achieve this aim the researcher prepared the tools of the study represented in the list of basic reading skills for the third primary stage students; then clarified the steps and procedures of the suggested strategies ; afterwards came the preparation of a teacher’s guide. After applying the strategy and tools of the study ; the efficiency of the suggested strategy based on vocal awareness was reached to develop the reading skills of the third primary stage students.
السيد, أحمد عبد الراضي علي. (2019). فاعلية استراتيجية قائمة علي الوعي الصوتي لتنمية مهارات القرائية لدي تلاميذ مرحلة التعليم الأساسي. مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 216 أکتوبر الجزء الثانى), 333-356. doi: 10.21608/mrk.2019.100401
MLA
أحمد عبد الراضي علي السيد. "فاعلية استراتيجية قائمة علي الوعي الصوتي لتنمية مهارات القرائية لدي تلاميذ مرحلة التعليم الأساسي". مجلة القراءة والمعرفة, 19, العدد 216 أکتوبر الجزء الثانى, 2019, 333-356. doi: 10.21608/mrk.2019.100401
HARVARD
السيد, أحمد عبد الراضي علي. (2019). 'فاعلية استراتيجية قائمة علي الوعي الصوتي لتنمية مهارات القرائية لدي تلاميذ مرحلة التعليم الأساسي', مجلة القراءة والمعرفة, 19(العدد 216 أکتوبر الجزء الثانى), pp. 333-356. doi: 10.21608/mrk.2019.100401
VANCOUVER
السيد, أحمد عبد الراضي علي. فاعلية استراتيجية قائمة علي الوعي الصوتي لتنمية مهارات القرائية لدي تلاميذ مرحلة التعليم الأساسي. مجلة القراءة والمعرفة, 2019; 19(العدد 216 أکتوبر الجزء الثانى): 333-356. doi: 10.21608/mrk.2019.100401