2024-03-29T07:34:43Z
https://mrk.journals.ekb.eg/?_action=export&rf=summon&issue=14923
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
مقدمة وفهرس المجلد 19، العدد 2010 الجزء الأول
2019
04
01
1
13
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99157_0de1546b334669feb37835ff81c0b6f3.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
تحليل محتوى کتاب اللغة العربية ( تواصل) للصف الأول الابتدائي الفصل الدراسي الأول للعام الدراسي ٢٠١٩/٢٠١٨
ريهام سعيد عبد الله
فرج
تحليل محتوي
اللغة العربية
2019
04
01
15
84
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99158_a114911ec89c8d726d548dc35033ed9d.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
استخدام التعلم النشط في تنمية بعض مهارات تحليل النص الأدبي لدي طالبات المرحلة الثانوية الأزهرية
رهام ماهر نجيب / أسماء عبد الباعث
الصراف / عطية
Using Active Learning in Developing Some Skills of AnalyzingLiterary text for Female Students at Azhary Secondary SchoolThe study aimed at developing some skills of analyzingliterary text for 1st grade female students at Azhary secondary schoolby using a proposed strategy based on active learning. To achievethat, the researchers used descriptive and semi-experimental methodsand they designed some tools and educational materials which wereas follows:1: A list for skills of analyzing literary text.2: A test for skills of analyzing literary text.3: A Proposed strategy Based on Active Learning.The suitable statistical treatments were used to standardizethose tools regarding validity and reliability before using them. Thestudy was conducted using a sample of 60 female students in 1stgrade at Azhary secondary school in 2017-2018 academic year atKeleen Secondary Institute and they were divided into anILA انج ؼًٛخ ان ظًزٚخ نهمزاءح أن ؼًزفخ ػض إنج ؼًٛخ انذ نٔٛخ نه ؼًزفخ58experimental group (30 female students) and a control group (30female students). The performance of study took 6 weeks and toanalyze study data, the researchers used T-test for independentsamples and T-test for connected samples.The study revealed the existence of eleven skills which weresuitable for students (sample) and necessary for them; so that threeskills related to words, three skills related to ideas, two skills relatedto style, two skills related to emotion, and one skill related to values.Furthermore, the results proved the effectiveness of activelearning in developing some skills of analyzing literary text forfemale students at Azhary secondary stage. According to thoseresults, the study submitted some recommendations and suggestedsome researches relating to its subject.
التعلم النشط
تحليل النص الأدبي
طالبات الصف الأول الثانوي الأزهري
2019
04
01
58
174
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99159_a57c6808b90ef89f2667a6d272513516.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
العوامل المؤثرة علي تفعيل مستوي المشارکة السياسية للمرأة السعودية ( دراسة مطبقة علي عضوات مجلس الشوري)
هند بنت سفر بن حمدان
العتيبي
مستوي المشارکة السياسية
2019
04
01
175
206
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99160_ad08caf235d5587519ea35bdaacac504.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
متطلبات تطبيق خصخصة مدارس التعليم العام في ضوء رؤية المملکة لعام 2030م "تصور مقترح"
سعد بن مسعد / يحيي بن سعيد
المسلمي / القحطاني
الخصخصة
مدارس التعليم العام
2019
04
01
207
236
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99161_a546eab425b603cea1f6af3d006d772d.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
تصور مقتزح لتطبيق الإدارة الذاتية في مدارس التعليم العام بالمملکة العربية السعودية " دراسة ميدانية"
سعد مسعد سعد
السلمي
الإدارة الذاتية
2019
04
01
237
266
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99162_d11fd205b61a73f1a215fa068df4aaf3.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
الإسهام النسبي لدافعية الإنجاز في التنبؤ بالتوافق الدراسي والتحصيل الأکاديمي لدي عينة من طلاب کلية التربية بجامعة جازان
رضوان الرفاعي محمد
النور
This study conducted in Jazan University faculty of education duringacademic year 2017-2018, it aimed to recognize the relativecontribution of motivation achievement in predicting academiccompatibility and study achievement, the study used the descriptiveanalytical method, the study sample formed from Students of Facultyof Education, Jazan University. 40 students were chasen randomyfrom study group. The study used the academic compatibilitymeasurement, and achievement motivation measurement prepared bythe researcher for collected tha data. The researcher used theStatistical Package for Social Sciences (SPSS) to analyze the data.The most important results were:- The level of achievement motivation among the study sampleis high.- The level of academic compatibility among the study sampleis high.- The achievement motivation contributes to predicting theacademic compatibility by a statistically significant effect.- There were no statistically significant differences in theachievement motivation of the sample according to thevariables of academic level, average age, live, level of thefather's education and level of the mother's education.
الدافعية للانجاز
التنبؤ
التوافق الدراسي
التحصيل الأکاديمي
2019
04
01
267
300
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99163_13f286c69b62a983d8aa526535fe71e5.pdf
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
جهود الصحابة الدعوية في المرحلتين السرية والجهرية بمکة
حسن عوض
الشهري
جهود الصحابة الدعوية
2019
04
01
301
330
مجلة القراءة والمعرفة
2535-2113
2535-2113
2019
19
العدد 210 ابریل الجزء الأول
أثر اختلاف نمط التعليم المدمج الدوار في تنمية مهاارت التصميم الفيزيائي للعدسات الطبية لدي طلاب الدراسات الحرة بالمعهد الفني للبصريات
محمد أحمد حسين
إسماعيل
نمط التعليم المدمج الدوار
مهاارت التصميم الفيزيائي
2019
04
01
331
347
https://mrk.journals.ekb.eg/article_99165_63da5ceb626bb470b3b7e1a7150f7a5d.pdf